Bursitis knie behandeling

Wat is een bursitis knie? Een bursitis knie is

Wat is een bursitis knie?

Een bursitis knie is een slijmbeursontsteking in de knie wat leidt tot een zwelling op de knieschijf en vaak moeite met lopen. Dit komt vaak voor bij mensen die veel op hun knieën zitten zoals stratenmakers en tapijtleggers.

Wat is een bursitis knie?

Een bursistis knie is ...

Bursitis knie - introductie

Een bursitis knie is een slijmbeursontsteking in de knie. Een slijmbeursontsteking in de knie veroorzaakt een zwelling op de knieschijf die rood en warm kan worden.

De slijmbeurs bevind zich in het kniegewricht tussen pees en botgewricht om deze te beschermen tegen te veel wrijving. Wanneer er te veel druk op de slijmbeurs ontstaat raakt deze geïrriteerd en kan hierdoor ontstoken raken. Wanneer je op je knieën zit zit je precies op de slijmbeurzen van de knieën, waardoor de irritatie kan ontstaan.

Oorzaken bursitis knie

Een slijmbeursontsteking in de knie ontstaat meestal bij mensen die veel op hun knieën zitten, zoals bij stratenmakers. Constant op de knieën zitten veroorzaakt te veel druk op de knie dat kan leiden tot een ontsteking.

Naast veel op de knieën zitten kan een slijmbeursontsteking ook plots ontstaan door de knie hard te stoten of te vallen. Ook bij bepaalde sporten waarbij vaak op de knieën wordt gesteund, of waarbij je veel val zoals bij gevechtssporten, komt bursitis in de knie veel voor.

Symptomen bursitis knie

Bij een slijmbeursontsteking in de knie ontstaat er vak een zwelling op de knieschijf die warm aanvoelt en rood is. De plek is pijnlijk wat leidt tot moeite met lopen.

Wanneer de zwelling na een aantal weken nog niet verdwenen is of terug is gekomen kan het een chronische slijmbeursontsteking zijn. Wanneer er koorts optreedt en de knie steeds dikker en roder wordt kan het zijn dat er bacteriën in de onsteking terecht zijn gekomen.

Fysiotherapie bij een bursitis knie

Heb je zelf last van een bursitis knie en ben je op zoek naar een fysiotherapeut die dit behandelt?

Er zijn geen therapeuten gevonden die aan de zoekcriteria voldoen...