Peesontsteking schouder behandeling

Wat is schouder peesontsteking? Schouder peesontsteking is

Wat is schouder peesontsteking?

Een peesontsteking is een irritatie van de aanhechting van een spier naar een bot. De oorzaak hiervan is overbelasting. Herstel kan vaak lang duren, omdat pezen een slechte bloeddoorloop hebben.

Wat is schouder peesonsteking?

Schouder peesontsteking is ...

Peesontsteking schouder - introductie

Wanneer een pees overbelast wordt kunnen er kleine scheurtjes ontstaan. Hierdoor onstaat niet perse een ontsteking, maar wel irritatie. Eigenlijk zou een peesontsteking beter een peesblessure genoemd kunnen worden. Een pees heeft een slechte doorbloeding, daarom kan het herstel lang duren.

Aangezien de schouder het meest bewegelijke gewricht is van ons lichaam zijn er veel spieren aanwezig. Aan de onderkant van de schouderbladen hebben de pezen weinig ruimte waardoor het makkelijk is deze te overbelasten waardoor ze geïrriteerd raken.

Oorzaken peesontsteking schouder

De grootste oorzaak van een peesontsteking in de schouder is overbelasting, door bijvoorbeeld eenzijdige handelingen tijdens het klussen of andere beroepsgerichte activiteiten. Soms kan een reumatische aandoening een rol spelen bij een peesontsteking.

Symptomen peesontsteking schouder

Een peesontsteking geeft een pijnlijk gevoel in de schouder en kan daarnaast zorgen voor een zwelling en een warm gevoel op de schouder. Soms kan de schouder stijf worden waardoor beweging wordt belemmerd. In sommige gevallen geeft een ontstoken pees een zacht krakend of knisperend geluid tijdens het bewegen. Dit wordt 'crepitus' genoemd.

Fysiotherapie bij peesontsteking schouder

Heb je zelf last van peesontsteking in de schouder en ben je op zoek naar een fysiotherapeut die dit behandelt?

Er zijn geen therapeuten gevonden die aan de zoekcriteria voldoen...