RSI behandeling

Wat is RSI? RSI is

Wat is RSI?

RSI is een verzamelnaam voor klachten in handen, armen, schouders, nek en bovenrug met als hoofdoorzaak herhalende bewegingen of langdurig in dezelfde statische houding zitten. RSI klachten komen bij veel beroepsmatige handelingen voor.

Wat is RSI?

RSI is ...

RSI - introductie

RSI (repetitive strain injury) is een verzamelnaam voor klachten en syndromen die zich voordoen in de bovenrug, nek, schouders, armen, ellebogen, polsen, handen en vingers. Deze klachten worden vaak veroorzaakt door herhalende eenzijdige bewegingen, een langdurig dezelfde houding of een combinatie van beiden. RSI komt in veel beroepsgroepen voor, bijvoorbeeld mensen die de hele dag op kantoor in dezelfde houding achter hun computer zitten.

Oorzaken RSI

Zoals in de introductie al vermeld worden de klachen voor veroorzaakt door telkens dezelfde bewegingen uit te voeren aan een stuk door of gedurende een langere tijd in dezelfde statische houding te zitten. Vaak is het ook nog een combinatie van beiden. De klachten kunnen persoons- en beroepsgebonden zijn. Door steeds dezelfde beweging of houding wordt de doorbloeding slechter en kan er overbelasting optreden.

Symptomen RSI

De klachten ontstaan in de handen, armen, schouders, nek of bovenrug. Vaak begint het met tinteling, een koud of dof gevoel en lichte pijn. Deze klachten kunnen uitlopen tot chronische pijn en stijfheid. Nekpijn kan uiteindelijk ook hoofdpijn, klachten in andere lichaamsdelen kunnen ook doorstralen naar andere lichaamsdelen.

Fysiotherapie bij RSI

Heb je zelf last van RSI en ben je op zoek naar een fysiotherapeut die dit behandelt?