Wat is Graded Activity

Wat is Graded Activity? Graded Activity is

Wat is Graded Activity?

Graded activity is therapie die erop gericht is mensen met chronische pijn te leren toch te bewegen ondanks de pijn.

Wat is Graded Activity?

Graded Activity is ...

Graded Activity fysiotherapie - introductie

Graded activity is een behandeling in de vorm van een training voor patiënten met chronische pijn. Mensen met chronische pijn zijn vaak geneigd om beweging te ontlopen om zo pijn te voorkomen. Wanneer je niet beweegt gaat je conditie achteruit waardoor uiteindelijk de pijn zal toenemen.

Bij Graded Activity worden mensen met deze chronsiche pijn getraind om ondanks hun pijn toch hun activiteitsniveau weer op te bouwen. Het doel is om hierdoor weer optimaal te kunnen functioneren door weer vrij te kunnen bewegen, ziekteverzuim verminderen, chroniciteit van pijn voorkomen en toename bevorderen van 'pijn-coping'.

Hoe werkt Graded Activity?

Graded Activity bestaat uit een stapgewijze training om het activiteitsniveau te verhogen. Hierdoor zijn patiënten stapsgewijs weer beter in staat om bijvoorbeeld hun werk, huishouden, hobby of sport uit te voeren.

De therapie is gedragsgeoriënteerd, door beweging positief te bekrachtigen en te motiveren. Er wordt samen met de fysiotherapeut een realistisch en haalbaar doel geformuleerd. Waarna er telkens geëvalueerd wordt op de behaalde resultaten.

Graded Activity kan worden ingezet bij

Graded Activity kan worden ingezet voor patiënten met chronische pijn en a-specifieke klachten zoals:

• rugklachten
  • klachten rond billen en dijen
  • pijn van mechanische aard, door fysieke belasting, afwisselend van intensiteit

Graded Activity fysiotherapeut

Heb je zelf lichamelijke klachten en ben je op zoek naar een fysiotherapeut die Graded Activity toepast?