Golferselleboog behandeling

Wat is een golferselleboog? Een golferselleboog is...

Wat is een golferselleboog?

Een golferselleboog wordt veroorzaakt door overbelasting van de aanhechtingsspieren/pezen van de pols wat leidt tot pijn aan de binnenkant van de elleboog. Niet alleen tijdens golven maar ook andere werkzaamheden die telkens dezelfde beweging vereisen.

Wat is een golferselleboog?

Een golferselleboog is ...

Golferselleboog - introductie

Een golferselleboog is irritatie of een ontsteking bij de aanhechtig van de pezen aan de binnenkant van je elleboog. Hierdoor ontstaat ook pijn aan de binnenkant van de elleboog wat soms gepaard gaat met een tintelend gevoel naar ringvinger en pink.

De medische term is epicondylitis medialis en de klachten kunnen meestal gevoeld worden wanneer de pols of hand wordt aangespannen.

Oorzaken golferselleboog

Een golferselleboog ontstaat niet perse door de golfsport, het kan ook ontstaan door overmatige belasting van de buigspieren van de pols. Dit kan gebeuren door zwaar belastende werkzaamheden waarbij telkens dezelfde beweging wordt gehanteerd zoals:

• schilderen
  • typen
  • handenarbeid
  • dragen van tas of koffer
  • forehandbeweging bij tennis
  • schroeven draaien of zwaar gereedschap

De pijn of irritatie begint hierdoor bij de aanhechting van de spieren aan de binnenkant van de elleboog.

Symptonen golferselleboog

Pijn aan de binnenkant van de elleboog aan de zijde van de pink. Pijn neemt toe wanneer hand of pols wordt aangespannen of de pols met weerstand gebogen wordt. Drukken op de aanhechting van de buigspieren van de pols, hand en de binnenkant van de elleboog doet zeer.

Fysiotherapie bij een golferselleboog

Heb je zelf last van een tenniselleboog en ben je op zoek naar een fysiotherapeut die dit behandelt?