Rotator cuff aandoeningen behandeling

Wat zijn rotator cuff aandoeningen? Rotator cuff aandoeningen zijn

Wat zijn rotator cuff aandoeningen?

Rotator cuff aandoeningen verwijzen naar scheurtjes in één van de vier rotator cuff spieren die zich rond de schouder bevinden. Dit levert pijn en krachtsverlies op.

Wat zijn rotator cuff aandoeningne?

Rotator cuff aandoeningen zijn ...

Rotator cuff aandoendingen - introductie

Rotator cuff is de benaming voor de spiergordel van de vier spieren rond de schouder. Deze zorgt voor stabiliteit van de schouder en maakt arm bewegingen mogelijk. Een scheur in één van deze spieren worden een rotator cuff scheur genoemd.

De spier kan maar een klein stukje ingescheurd zijn maar kan ook volledig scheuren, dit heeft invloed op de ernst van de pijn. Rotator cuff aandoeningen vallen onder CANS (complaints of the arm, neck, and/or shoulder).

CANS >>

Oorzaken rotator cuff aandoeningen

Een scheur in een van de rotator cuff spieren kan komen door een chronische irritatie of als gevolg van een acuut ongeval, bijvoorbeeld wanneer je verkeerd op je schouder valt waardoor er een scheur ontstaat.

Symptomen rotator cuff aandoeningen

Een scheur in een van de rotator cuff spieren veroorzaakt vooral pijn, maar ook krachtsverlies. De pijn uit zich vooral in de bovenarm en wanneer men de schouder beweegt. De pijn kan in de avond en nacht toenemen. Liggen op de schouder levert vaak meer klachten op.

Fysiotherapie bij rotator cuff aandoeningen

Het je zelf last van rotator cuff aandoeningen en ben je op zoek naar een fysiotherapeut die dit behandelt?