Muisarm behandeling

Wat is een muisarm? Een muisarm is

Wat is een muisarm?

Een muisarm is een blessure aan de arm, nek, pols en schouderspieren. Vaak door veel dezelfde beweging maken, zoals het besturen van een muis.

Wat is een muisarm?

Een muisarm is ...

Muisarm - introductie

Een muisarm is een aandoening aan de arm-, nek-, pols- en schouderspieren vaak door overmatig computer(muis)gebruik. De aandoening valt onder RSI's een verzamelnaam voor klachten door herhaaldelijk dezelfde beweging uitvoeren.

Ook valt deze klacht onder CANS:

CANS>>

Oorzaken muisarm

Een muisarm kan zowel fysieke als mentale oorzaken hebben. Het meest voordehand liggende is fysieke belasting:

• statische belasting: slechte houding, langdurig aanspnnen van schouders en nek waardoor afvalhoping in de spieren en daardoor spierpijn ontstaat.
  • dynamische belasting: herhaaldelijk dezelfde beweging uitvoeren waardoor druk op spieren en zenuwen ontstaat. Dit kan leiden tot ontstekingen.

Een veelvoorkomende mentale oorzaak is vooral stress. Stress zorgt voor spanningen in het ichaam en een verminderde weerstand, waardoor je eerder blessures kunt oplopen.

Symptomen muisarm

De meest voorkomende klachten zijn spierpijn en spiervermoeiheid. Daarnaast stijfheid van de spieren, krampen, tintelend gevoel in de pols en arm, gevoelloosheid in de pols en arm, nekklachten en rugklachten.

Fysiotherapie bij een muisarm

Heb je zelf last van een muisarm en ben je op zoek naar een fysiotherapeut die dit behandelt?

Er zijn geen therapeuten gevonden die aan de zoekcriteria voldoen...