Ganglion behandeling

Wat is een ganglion? Een ganglion is

Wat is een ganglion?

Een ganglion is een goedaardige zwelling op de hand of pols. Vaak leidt dit tot weinig klachten, maar kan vervelend zijn wanneer deze op een plek zit waardoor buigen van pols of vinger wordt belemmerd.

Wat is een ganglion?

Een ganglion is...

Ganglion - introductie

Een ganglion is een goedaardige zwelling die meestal ontstaat op de bovenkant van de pols. In sommige gevallen kunnen er kleinere vormen van ganglion ontstaan op de vingers voorkomen. De zwelling is een ophoping van gewrichtsvoicht of peesschede-vocht. Deze ophoping van vocht komen veel voor in de hand of pols.

Oorzaken ganglion

Een ganglion kan ontstaan bij overbelasting van hand of pols. Er is dan sprake van slappe banden in de pols of hand wat hyperlaxiteit wordt genoemd. Een andere oorzaak is gewrichtslijtage, maar vaak is er geen duidelijk oorzaak te vinden.

Symptomen ganglion

Vaak geeft een ganglion weinig of geen klachten. Wanneer het met slijtage of overbelasting te maken heeft kan het pijnlijk zijn, vooral wanneer de ganglion onder het polskapsel ligt. Ook kunnen de zwellingen soms beweging zoals buigen van vingers of pols belemmeren.

Fysiotherapie bij een ganglion

Heb je zelf last van een ganglion en ben je op zoek naar een fysiotherapeut die dit behandelt?

Er zijn geen therapeuten gevonden die aan de zoekcriteria voldoen...