Hielspoor behandeling

Wat is hielspoor? Hielspoor is...

Wat is hielspoor?

Hielspoor is een uitstekend stukje bot aan het hielbeen, vaak geeft dit pijnklachten tijdens lopen of staan.

Wat is hielspoor?

Hielspoor is...

Hielspoor - introductie

Bij hielsprook steekt er een stukje bot uit aan het hielbeen. Hierdoor kan een kloppende pijn ontstaan en kan er vochtophopen in de slijmbeurs bij de hiel. Vaak wordt er pijn gevoeld aan de onderkant van de hiel tijdens lopen of staan, omdat er dan gewicht rust op het hielbeen.

Oorzaken hielspoor

Door overbelasting of een verkeerde stand van de voeten kan er veel spanning komen te staan op het peesblad dat gehecht is aan de hiel en de voorvoet. Door deze druk kunnen er scheurtjes onstaan. Bij genezing kan een stukje bot gaan uitsteken, en dus hielspoor ontstaan.

Symptonen hielspoor

Hielspoor kan verschillende klachten geven door druk op de hielspoor (uitstekende stukje bot), overbelasting van de peesaanhechting of druk op een zenuw die door het uitstekende bot in verdrukking komt.

Hielspoor geeft vooral pijn tijdens lopen of staan, wanneer er gewicht rust op het hielbeen. De botten van het been steunen voornamelijk op het hielbeen. De pijn vermindert met rust.

Fysiotherapie bij hielspoor

Heb je zelf last van hielspoor en ben je op zoek naar een fysiotherapeut die dit behandelt?