Ingezakte wervel Osteoporose - behandeling

Wat is een ingezakte wervel Osteoporose? Een ingezakte wervel Osteoporose is

Wat is een ingezakte wervel Osteoporose?

Osteoporose is een ander woord voor botontkalking. Botontkalking is de meest voorkomende oorzaak van een ingezakte wervel.

Wat is een ingezakte wervel Osteoporose?

Een ingezakte wervel Osteoporose is ...

Ingezakte wervel Osteoporose - introductie

Osteoporose is botontkalking die kan leiden tot een ingezakte ruggenwervel. Bij botontkalking kan een wervel al bij lichte belasting opeens inzakken. Een ingezakte wervel kan niet uit zichzelf herstellen, door een operatie kan deze hersteld en verstevigd worden.

Oorzaken ingezakte wervel Osteoporose

Zoals eerder vermeld is de oorzaak van een ingezaktewervel vaak botontkalking, met andere woorden osteoporose.

Symptomen ingezakte wervel Osteoporose

Een ingezakte wervel hoeft niet altijd pijnklachten te geven. Wanneer er wel pijnklachten zijn kan deze zeer heftig zijn en naar beneden en langs de ribben uitstralen. Hierdoor wordt bewegen van de rug bijna onmogelijk, de pijn wordt minder tijdens platliggen. Hoesten, niezen en persen kunnen de pijn verergen. De pijn verminderd meestal binnen een aantal weken en verdwijnt binnen enkele maanden tot een half jaar.

Fysiotherapie bij ingezakte wervel Osteoporose

Heb je zelf last van een ingezakte wervel Osteoporose en ben je op zoek naar een fysiotherapeut die dit behandelt?